Vandaag hebben we Jacques Hendrix aan de lijn. Jacques is eigenaar van Hendrix Belettering & Reclameproducten. Op de vraag waar hij in deze tijd van de corona pandemie tegenaan loopt, antwoordt hij: “We lopen nergens tegen aan. Het gaat erg goed met het bedrijf.”

Hoe dat komt, legt hij uit. “Ons bedrijf bestaat uit twee takken: belettering, en lichtreclame & freesletters. Maar sinds kort hebben we een nieuwe tak erbij opgericht: Hendrix Safety Shields.” In drie weken tijd is dit bedrijf op de markt gekomen. Ze maken preventieschermen in allerlei maten en vormen. Zo’n scherm vormt een doorzichtige afscherming tussen personen in winkels en bedrijven. De afscherming voorkomt dat besmetting kan plaatsvinden. Deze schermen vinden gretig aftrek. Het bedrijf van Jacques werkt met zoveel mogelijk andere lokale bedrijven samen. Zelfs met bedrijven die op hetzelfde industrieterrein gelegen zijn. “Deze lokale bedrijven kunnen ook meeprofiteren van de huidige behoefte en wellicht hoeven ze dan geen mensen te ontslaan.”

Hoewel safety shields een noodgeboren product is, verwacht Jacques dat er ook na de corona-tijd nog steeds behoefte is aan deze schermen. Begonnen met kunststof schermen, wordt er nu ook ingezet op designschermen met veiligheidsglas. “Bij schermen van veiligheidsglas heb je geen last van krassen. En het recyclen is ook milieuvriendelijker.” Het is Jacques veel aan gelegen om een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk achter te laten.

Inmiddels vinden de schermen aftrek bij grote bedrijven zoals Nike, Van Mossel, Surfit Kappa en gemeentes (o.a. Weert). Als je de website https://safetyshields.nl/ bekijkt, dan zie je wat voor producten Hendrix Safety Shields te bieden heeft.

We bedanken Jacques voor zijn tijd en de heldere uitleg en wensen hem veel succes. Hopelijk tot ziens bij de thuiswedstrijden van BAL.

Start typing and press Enter to search